Listing 1 - 10 of 234 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Choose an application
Onderwijsfilosofie --- Onderwijsbeleid --- Relatie leraar - leerling
Choose an application
Onderwijskunde --- Klassenmanagement --- Relatie leraar - leerling
Choose an application
Gedragsprobleem --- Verantwoordelijkheid --- Relatie leraar - leerling
Choose an application
Sommige leraren lijken "het" van nature te hebben. Ze dwingen aandacht af zodra ze een lokaal binnenlopen; hun aanwezigheid wordt onmiddellijk opgepikt door de leerlingen, vaak nog voordat er iets gezegd is. De leerlingen luisteren en zijn bereid zich te concentreren op de les.Deze krachtige aanwezigheid van leraren in de klas - waar leerlingen intuïtief op reageren - bestaat echter uit strategieën die leraren kunnen inzetten en verfijnen om de sfeer, de relatie met hun leerlingen en het gedrag te verbeteren. Dit boekje geeft je tips en technieken om je in je rol als leraar te ontwikkelen en je aanwezigheid in de klas te versterken.Bron: https://shop.bazalt.nl/pocketboek-krachtig-aanwezig-zijn-in-de-klas
Leraren --- Klassenmanagement --- Relatie leraar - leerling --- Gezag --- relatie leraar-leerling --- leerkrachten --- Relatie leraar-leerling --- Leraar --- Directie --- Didactics --- Primary education --- Secondary education
Choose an application
Bij 'gedrag' wordt in de samenleving veel te vaak gedacht aan iets wat negatief is of ordeverstorend. Gedrag moet zijn ware betekenis terugkrijgen, zeker in het onderwijs. Onder gedrag verstaan we datgene wat je ziet en hoort. Kortom, wat je kunt observeren. De gedachtes of beweegredenen van de leerling die hieraan ten grondslag liggen, zijn aan interpretatie van de leerkracht onderhevig. Om gedrag goed te kunnen begrijpen zul je als professional moeten onderzoeken welke behoefte onder dit gedrag verborgen zit. Met welk doel handelt de leerling op de manier waarop hij het op dat moment doet? In deze TIBtool wordt de essentie van de interactie tussen leerling en leerkracht ontrafeld: actie-reactie. We belichten het kijken naar gedrag vanuit de invalshoek van de verschillende behoeftes van het kind. Dit doen we bewust los van diagnoses, omdat deze kunnen leiden tot een gestandaardiseerde aanpak terwijl interactie maatwerk is. Welke preventieve of directe actie is wanneer passend? https://www.instondoboeken.nl/product/345/Gedragsbenadering-bij-leerlingen-onderneem-passende-actieshttps://www.instondoboeken.nl/product/345/Gedragsbenadering-bij-leerlingen-onderneem-passende-acties
Gedrag --- Gedragsstoornis --- Gedragsprobleem --- Relatie leraar - leerling
Choose an application
Leraar --- Onderwijsstijl --- Pedagogisch klimaat --- Relatie leraar - leerling
Choose an application
Leraar --- Onderwijsstijl --- Pedagogisch klimaat --- Relatie leraar - leerling
Choose an application
Choose an application
Herstelrecht --- Conflicthantering --- Gedragsprobleem --- Relatie leraar - leerling
Listing 1 - 10 of 234 | << page >> |
Sort by
|